دستگاه بادکن پت دستی از دستگاه‌های تولید کننده بطری‌های پت است که کارخانه پارت پت تولید می‌کند. هم دستگاه‌های دستی و هم دستگاه‌های اتوماتیک طی فرآیندی از پت پریفرم به تولید بطری پلاستیکی می‌پردازند. در پروسه تولید این بطری‌های پلاستیکی چند مرحله اصلی وجود دارد که بایستی طی شود. البته که همه این مراحل به دو بخش تقسیم می‌شوند. در بخش اول متریال پت تبدیل به پت پریفرم شده و در بخش دوم پت پریفرمی که آماده است تبدیل به بطری پلاستیکی مورد نظر می‌شود. لازمه انجام این پروسه که طی آن در دو مرحله دو تولید صورت می‌گیرد، دستگاه بادکن پت است. دستگاه‌های بادکن دستی یا اتومات در مرحله دوم مورد استفاده قرار گرفته و پت پریفرم آماده را تبدیل به بطری پلاستیکی می‌کنند. حال می‌خواهیم درباره اینکه چگونه این کار را انجام می‌دهند بگوییم. درست است که هدف از این مقاله توضیحات درباره دستگاه بادکن پت دستی است. ولی بایستی ابتدا شیوه عمل دستگاه بادکن پت را بدانید. چرا که اساس و پایه دستگاه‌های بادکن اعم از دستی یا اتومات یکی است. تنها در یکسری جزئیات با هم تفاوت دارند. بادکن‌های پت طی سه مرحله پت پریفرم آماده و استاندارد را تبدیل به بطری با اندازه دلخواهتان می‌کنند. میله ای کشش عمودی در پت پریفرم به وجود می‌آورد. بعد از آن با دمش هوایی با فشاری پایین غالبا به اندازه 0.5 تا 0.9 مگاپاسکال پت پریفرم را متورم و یا باد می‌کند. همزمان با تورم پوسته میزان کشیدگی نیز زیاد می‌شود. در آخر هم میله عمل کشش را تمام کرده و فشار هوایی تا اندازه 40 مگاپاسکال به داخل پت پرفرم دمیده می‌شود. با این مقدار از فشار هوا، اندازه دمایی مناسب و مقدار مقاومت دیواره بیرونی قالب بادکن، بطری به اندازه دلخواه رسیده و شکل نهایی را به خود می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه‌های ما، قیمت و شیوه عملکرد آنها با شماره‌های زیر در ارتباط باشید.

دستگاه بادکن پت، خرید و قیمت دستگاه بادکن PET

 

02177007827

09123331382

09195289537

 

دستگاه بادکن پت دستی

خرید دستگاه بادکن پت دستی

برای خرید دستگاه بادکن پت دستی باید یکسری نکات را مورد توجه قرار داد. با شناخت و آگاهی کافی دستگاه بادکن دستی بخرید. کارشناسان مجرب و متخصص پارت پت آماده ارائه مشاوره در این زمینه به شما عزیزان هستند. پروسه و مراحل تولید بطری‌های پلاستیکی یکسری پیچیدگی‌هایی دارد. عموم مردم و حتی افراد دارای تجربه در حد متوسط، از آن درک کامل و زیادی ندارند. از طرفی دیگر توضیح خیلی کامل و با ذکر همه جزئیات در این مقاله نمی‌گنجد. ولی ما یکسری موارد مهم و حائز اهمیت در این بخش را ذکر می‌کنیم.

  • باید از خرید دستگاه‌های غیراستاندارد پرهیز کرد

از آنجا که قیمت دستگاه بادکن پت دستی زیاد است برخی فرصت طلبان و سودجویان با یکسری کارهای جعلی آنها را ارزانتر می‌فروشند. خریدار هم که آگاهی از استانداردهای این دستگاه‌ها ندارد، گول خورده و با قیمتی کمتر از این تولیدکنندگان خرید می‌کند. پس حتما حین خرید به استانداردهای دریافتی تولید کننده دستگاه بادکن پت دستی دقت کنید. علاوه بر رعایت استانداردهای صنعتی در زمینه تولید و طراحی همه قسمت‌های دستگاه، توجه به مدارهای الکتریکی دستگاه، قسمت قالب گیری آن و قسمت کشش و گرمایش نیز لازم است. در این صورت می‌توان اطمینان کامل از عملکرد درست و صحیح و طول عمر دستگاه حاصل کرد.

  • مشخصات فنی دستگاه بادکن پت دستی

بیشتر از 20 ویژگی فنی و عامل برای خرید این دستگاه مهم است. این رقم از ویژگی و مشخصات واقعا زیاد است. لذا تصمیم گرفتن کمی دشوار می‌شود. نوع و مدل فن‌های دستگاه، میزان کیفیت رله‌ها، کیفیت المنت به کار رفته و بیشترین فشار در شلنگ‌های فشار بالا، همه و همه عوامل و مشخصات فنی هستند که بایستی به آنها توجه کرد. خیلی مهم است که به هیچ کدام از این مشخصات کم توجهی نشود. بایستی به نسبت به همه آنها توجه کرد. هر کدام از مشخصات فنی این دستگاه، روی بخشی از عملکرد آن اثر گذار است. مثلا جنس و کیفیت شاسی غیرمستقیم در طول عمر دستگاه اثر دارد. یا مثلا طول و جنس میل تایبار گزینه مهمی است.

 

خرید دستگاه بادکن پت دستی

قیمت دستگاه بادکن پت دستی

  • این یک سرمایه‌گذاری است؛ از ابعاد مالی پروژه غافل نشوید

تهیه و خرید دستگاه بادکن پت دستی همانند سرمایه گذاری دراز مدت است. شما در حال خرید دستگاه صنعتی گران قیمتی هستید که قرار است برای کار در بازه زمانی طولانی از آن استفاده کنید. این دستگاه در کل فرآیند تولید بطری پلاستیکی، خواه ناخواه محور اصلی کل پروسه است. لذا انتخاب و خرید یک دستگاه بادکن دستی سرمایه گذاری مهم و بزرگی است. این امر نیاز به یک بررسی و دقت عمیقی دارد. خوب است که محصول مورد نظرتان را حین خرید به دقت بررسی کنید. از این نظر که مقرون به صرفه است؟ بهره وری خوب و بالایی دارد؟ گاهی اوقات با خرید دستگاهی با درجه کیفیت پایین تر ممکن است هزینه کمتری پرداخت کرده باشید، ولی در دراز مدت به نفع شما نخواهد بود. چرا که میزان بهره وری و کیفیت عملکرد کمی دارد. این موضوع به طور مستقیم یا غیرمستقیم منجر به افزایش هزینه‌های شما می‌شود. در نهایت از درصد سود شما می‌کاهد.

  • مقایسه توانمندی‌ها و ظرفیت دستگاه بادکن پت دستی با انتظارات خودتان

گاهی اوقات یک محصولی قابلیت و کیفیت بالایی دارد. ولی انتظار و خواسته شما را برآورده نمی‌کند. در این هنگام میزان توانایی و ظرفیت محصول معنی دار می‌شود. شاید یک دستگاه برای کار در یک کارگاه کوچک که حجم کاری کمی دارد، مناسب باشد، ولی برای یک کارگاه بزرگتر و وسیع‌تر اصلا مناسب نیست. لذا حتما برای خرید این دستگاه ابتدا سطح انتظار و نیاز خود را مشخص کنید و حتما آن را با کارشناسانی که از آنها مشاوره می‌گیرید مطرح کنید. توانایی و ظرفیت بادکن‌ها را یکسری عوامل و فاکتورها مشخص می‌کند. مثلا اینکه وسیله چند کویتی است. برای شناخت بهتر و بیشتر سطح توانایی و ظرفیت دستگاه، بایستی در طی یک بازه زمانی از زوایای مختلفی دستگاه را مورد بررسی قرار داد.

قیمت دستگاه بادکن پت دستی

تفاوت دستگاه بادکن دستی با پت اتوماتیک

با توجه به توضیحات داده شده این سوال ایجاد می‌شود که چه چیزی در دستگاه‌های بادکن دستی و اتومات تفاوت دارد. لازم به ذکر است که گاهی به دستگاه‌های بادکن پت دستی، دستگاه‌های نیمه اتومات نیز می‌گویند. به این ترتیب اگر جایی اسم بادکن پت دستی را شنیدید و یا دیدید سردرگم نشوید.

  • دستگاه بادکن پت دستی (نیمه اتوماتیک)

هنگام کار با یک دستگاه بادکن پت دستی، فردی در حال انجام کار با آن دستگاه است. به آن فرد اپراتور نیز می‌گویند. این فرد به طور دستی و طبق الگوریتمی از قبل مشخص شده پت پریفرم را در جاهای مخصوص دستگاه قرار می‌دهد. سپس دستگاه با ریل شروع به وارد کردن پریفرم خام به داخل دستگاه می‌کند. به این ترتیب پریفرم‌ها وارد کوره می‌شوند. کمی بعد پت پریفرم با گرم شدن به اندازه کافی، از طریق ریل‌ها و به صورت خودکار از دستگاه خارج می‌شود. در نتیجه پریفرم نیمه آماده در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد. سپس کاربر پریفرم نیمه آماده را برداشته و به قسمت بادکن انتقال می‌دهد. اساس کار دستگاه بادکن پت دستی به این شکل است. بین مرحله اول و دوم فرآیند اپراتور دخالت دارد.

  • بادکن اتوماتیک

در کار با دستگاه بادکن اتومات اپراتور دخالت بسیار کمی در فرآیند بادکردن پت پریفرم دارد. حین کار با این دستگاه اپراتور تنها پیش از شروع به کار پت پریفرم را داخل دستگاه اتومات قرار می‌دهدو بقیه مراحل به صورت خودکار به وسیله دستگاه انجام می‌شود. مراحلی چون حرارت دادن، کشیدن و بادکردن تا در نهایت بطری به صورت آماده از دستگاه خارج می‌شود. برای کار با بادکن اتومات تنها به یک کاربر در اول راه نیاز است. ادامه مسیر فرآیند به صورت اتومات و پی در پی به وسیله دستگاه انجام می‌شود.

 

تفاوت دستگاه بادکن دستی با پت اتوماتیک

 

چرا از دستگاه بادکن پت دستی در تولید بطری پت استفاده کنیم؟

از ابتدای مقاله تا اینجا درباره ضرورت و اهمیت دستگاه بادکن پت دستی در حیطه تولید بطری پلاستیکی گفتیم. بدون استفاده از دستگاه‌های بادکن، ماده اولیه تولید بطری پلاستیکی با نام پت پریفرم را نمی‌توان تبدیل به بطری پت کرد. حال چرا وقتی دستگاه تولید پت اتوماتیک است از مدل‌های دستی استفاده کنیم؟ درست است که دستگاه‌های اتومات سرعت و مقدار تولید بیشتری دارند، ولی قیمتشان نیز به نسبت مدل‌های دستی بیشتر است. اگر بودجه کمتری برای شروع کار دارید، خرید و استفاده از دستگاه‌های تولید بطری دستی گزینه خوبی است. این انتخاب بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. تنها به دو نیروی اپراتور حین کار نیاز است.

 

عوامل موثر بر ظرفیت تولید با دستگاه بادکن دستی

خلاصه وار به این موضوع اشاره کردیم که میزان ظرفیت و توان تولید دستگاه‌های بادکن دستی به صورت غیرمستقیم و مستقیم به یک سری عامل‌های فنی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از میزان توانایی اندازه کوره، تعداد کویتی، اندازه سرعت و قدرت موتور گیربکس کوره، اندازه سرعت و مکانیسم برش و همینطور توانایی و سرعت موتورهای به حرکت درآورنده ریل. با همه این اوصاف در حقیقت میزان ظرفیت تولید به وسیله دستگاه بادکن پت دستی را دو عامل تعیین می‌کند. مثلا برای یک دستگاه گفته می‌شود که با تنظیم بطری 1لیتری، توانایی تولید 1000عدد بطری در یک ساعت وجود دارد. این امر نشان دهنده آن است که اندازه ظرفیت تولید دستگاه بر اساس تنظیم آن روی حجم بطری است. مقیاس تعیین کننده آن بر حسب تعداد در ساعت است.

 

نکته‌های طلایی و مهم برای خرید دستگاه بادکن پت دستی

کمی قبل تر درباره اینکه به چه نکات مهمی حین خرید دستگاه بادکن پت دستی باید توجه کرد، صحبت کردیم. در این قسمت می‌خواهیم نکته‌های مهمتری در این باره بگوییم. این نکته‌های جدید ربط زیادی به عوامل فنی و نوع عملکرد دستگاه‌ها ندارد. ولی در کل پیش از خرید بادکن دستی باید به آنها توجه کرد.

  • خرید از فروشگاه معتبر و منبع موثق

خیلی واضح و آشکار است که در دنیای کنونی مصرف بطری‌های پت پلاستیکی بسیار زیاد شده است. این بطری‌ها مشتریان زیادی در کل دنیا دارند. تولیدکنندگان زیادی در سراسر جهان برای عرضه محصولشان باید از بطری پلاستیکی استفاده کنند. این روند افزایش مساوی است با افزایش میزان تقاضا برای خرید دستگاه‌های تولید کننده بطری پلاستیکی. از سمت دیگر افراد بسیاری رو به تولید دستگاه‌های بادکن از جمله مدل دستی آورده اند. افرادی که در این زمینه علم و تجربه کافی نداشته و تنها به فکر منافع خود هستند. آنها دستگاه‌های بی کیفیتی را با قیمت ارزان در اختیار مشتری قرار می‌دهند. مشتری هم عیوب و کاستی‌های دستگاه را تشخیص نداده و با قیمتی پایین تر دستگاه‌های بادکن پت را می‌خرد. لذا توصیه ما این است که حتما از کارخانه‌ها، شرکت‌ها و فروشگاه‌های معتبری دستگاه بادکن پت دستی را بخرید. شرکت‌هایی که سابقه زیادی در تولید دستگاه‌های پت دارند. با کمی تحقیق و سرچ کردن در این زمینه کارخانه‌های با سابقه را خواهید یافت.

  • خدمات پس از فروش دستگاه بادکن پت دستی

برای خرید هر محصولی حتما از دارا بودن گارانتی و خدمات پس از فروش آن اطمینان حاصل کنید. ممکن است دستگاهی که می‌خرید پس از مدتی کوتاه یا بلند دچار عیب و نقص شود. در صورت داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش به صورت رایگان یا با حداقل هزینه عیب آن برطرف می‌شود. به این ترتیب اگر به صورت جزئی خراب شود، دغدغه و چالش مالی برای درست شدن آن نخواهید داشت. دستگاه‌های پارت پت دارای دو سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش هستند. لذا با خیال راحت هر مدل دستگاه بادکنی که می‌خواهید از ما بخرید. وقتی فروشنده ای برای این موضوع خدماتی در نظر گرفته باشد، قطعا کیفیت دستگاه‌های آن بالا است. چرا که اگر محصولاتش کیفیت خوبی نداشته باشند، تمایلی به قرار دادن ضمانت نامه برای آن نیست.

  • دید روشنی از انتظارات و معیارهای خود داشته باشید

وقتی دستگاه بادکن پت دستی را خریدید، در حقیقت صاحب اصلی ترین وسیله برای راه اندازی کارگاه تولیدی خود شده اید. هر محدودیتی که آن دستگاه داشته باشد، کارگاه تولید شما نیز محدود می‌شود. لذا حتما دقت کنید تا دستگاهی بر اساس نیاز و معیار خود برای تولید بخرید. مثلا اگر هدف شما تولید روزانه 5000 تا بطری پت است و کار مفید کارگاه شما 5 ساعت در روز است، بایستی دستگاهی بخرید که ساعتی 1000عدد بطری پت تولید کند. این تنها یک مثال فرضی است و ممکن است با واقعیت کمی تفاوت داشته باشد. از طرف دیگر نبایستی دستگاهی با ظرفیت تولید خیلی بالا بخرید و تنها از بخشی از ظرفیت آن استفاده کنید. این انتخاب هم نیز به ضرر شما خواهد بود.

 

مواد به کار رفته در تولید دستگاه بادکن پت دستی 

متریالی که در ساخت شاسی بادکن پت دستی به کار رفته پروفیل است. برای بدنه آن از ورق 1.5میلی پوشش دهی ماشین‌ استفاده شده است. جنس درب‌های آن آلمونیوم است. بخش پنوماتیک این دستگاه با سفارش مشتری مونتاژ می‌شود. جک‌های نصب شده روی آن از برند ایرتک است. همه قطعه‌های دستگاه شامل ضمانت نامه است. نهایتا هم به یک نیرو جهت کار این دستگاه نیاز است. همه موادی که برای ساخت بادکن پت دستی استفاده شده است از بهترین متریال ایرانی است. الکتروموتورها و الکتروگیربکس‌های آن نیز از بهترین جنس چینی است. با جرأت می‌گوییم که جنس درجه یک چینی استفاده شده است. همه آنها از بازار ایران تهیه شد ه و تاییدیه استاندارد دارند. همه قطعه‌های پلاستیکی مثل کلید و دستگیره‌های درب این دستگاه دارای بهترین جنس است. برند تابلو برق و پی ال سی و اچ ام ای مارک فتک است. قطعه‌های ریخته گری شده همگی از جنس چدن نشکن هستند. در مقابل هر ضربه و فشار ناگهانی بسیار مقاوم است. بخش بوش‌های بادکن پت دستی از جنس فسفر منیزیم یا فسفر آلومینیوم است که در طولانی مدت منجر به بالا رفتن میزان عمر مفید ماشین می‌شوند. برای همه قطعه‌های دستگاه با ماشین آلات تراشکاری بسیار پیشرفته از نوع سی ان سی داخل بازار ایران استفاده شده است. همین موضوع سبب شده تا همه قطعه‌ها دارای بالاترین و بیشترین دقت در کیفیت تولید را داشته باشند.

 

مواد به کار رفته در تولید دستگاه بادکن پت دستی 

 

نحوه طراحی و ساخت قالب بطری پت

امروزه برای موفقیت هنگام عرضه محصول خود در بازار بایستی از بسته بندی‌های باکیفیت و زیبایی استفاده کرد. این موضوع در معرفی بهتر محصول هم نقش بسیار مهمی دارد. معمولا همه محصول‌هایی که در بازار هستند، طی پروسه و با استفاده از فناوری‌های یکسان تولید می‌شوند. لذا تفاوت قیمت آنها مربوط به تفاوت در مدل و کیفیت بسته بندی آنها است. ظرف‌هایی که برای بسته بندی تولید می‌شوند، تاثیر زیادی در میزان و درصد فروش محصولاتی از قبیل عرقیجات، مواد شوینده، روغن‌ها، انواع نوشیدنی‌ها و مواد آرایشی و بهداشتی و غیره دارند. شیوه طراحی و ساخت قالب‌های بطری‌های پت یکسری شیوه‌هایی دارد که به وسیله افراد متخصص انجام می‌شود.

1-ایده بطری جدید

ابتدا یک سری ایده از سمت مشتری مطرح می‌شود. سپس طراحان با به کارگیری این ایده‌ها بطری‌های جدیدی مطابق با نیاز و خواسته مشتری و نیاز موجود دربازار طراحی ‌می‌کنند.

2-طراحی سه بعدی انواع بطری

نیروهای طراحی توان طراحی کردن انواع مختلف بطری‌های پت در اندازه و حجم‌های گوناگون را دارند. معمولا در شرکت‌های مربوطه برای این کار تیم تخصصی طراحی حضور دارند. آنها در نرم افزارهای مربوطه بطری‌ها را به صورت سه بعدی طراحی می‌کنند. به گونه ای که در بازار جلب توجه کند و همان چیزی باشد که مشتری درخواست داده است.

3- ساخت نمونه سه بعدی بطری توسط پرینتر سه بعدی

بعد از اتمام کار طراحی، طرح در اختیار مشتری قرار گرفته تا وی تایید کند. سپس نمونه سه بعدی آن طرح با پرینتر سه بعدی تولید می‌شود. به این ترتیب بدون هدر رفتن هزینه و وقت برای تولید قالب فلزی ابتدا نمونه پلاستیکی آن تولید می‌شود. این نمونه اولیه پلاستیکی بررسی می‌شود تا عیب و ایرادی نداشته باشد. اگر نیاز به تغییرات باشد مجددا در قسمت طراحی این تغییرات اعمال می‌شود.

4 – ساخت انواع قالب بطری

پس از اینکه نمونه پلاستیکی مورد تایید مشتری قرار گرفت. در قسمت قالبسازی شرکت، قالب بطری با کمک دستگاه‌های پیشرفته همچون سی ان سی با بهترین کیفیت و به وسیله متریال مختلف تولید می‌شود. این کار با توجه به شرایط و ویژگی‌های خود محصول و سفارشی که مشتری داده است صورت می‌گیرد.

 

دستگاه بادکن پت دستی چگونه کار می کنند؟

دستگاه‌های بادکن پت دستی مقدار محصول را از طریق روش‌های گوناگونی اندازه گیری می‌کنند. گاهی این اندازه گیری‌ها دقیق و بی نقص است. در بعضی دستگاه‌ها هم این اندازه گیری به صورت حجمی انجام می‌شود. دستگاه‌های صنعتی پرکن محصول را با فشار زیادی وارد پاکت یا بطری مخصوص به آن می‌کنند. پیش از انجام عمل پر کردن بایستی بطری‌ها یا پاکت‌ها هواگیری شوند. گاهی این بطری شسته نیز می‌شوند. در حقیقت هنگامی که اندازه فشار درون مخزن برابر هوای داخل بطری یا پاکت باشد، محصول درون آن بطری یا پاکت جاری می‌شود. میزان جاری شدن محصول به حالت آن بستگی دارد. مثلا محصول یا جامدی شکل است یا رقیق و به صورت مایع است. اگر ماهیت محصول غلظت زیادی داشته باشد، بایستی برای جریان یافتن بهتر آن از پیستون استفاده کرد. گاهی هم محصول را گرم می‌کنند تا روان و جاری شود.

داخل دستگاه‌های پرکن صنعتی، یک سنسور تعبیه شده است. این سنسور پاکت و بطری را تشخیص می‌دهد. بعد محصول با قیف یا نازل داخل پاکت و بطری می‌ریزد. برای محصول‌های پودری شکل، از پرکن‌های توزینی استفاده می‌شود. برای مایعات نیز محصول با یک نازل به درون کیسه یا بطری پمپ می‌شود. دقت شود که پیش از پر کردن بایستی هوای داخل بطری یا پاکت خالی شود، تا مواد درون بسته بندی جا به جا نشوند. تخلیه هوا یا گاز با شیوه اتمسفر اصلاح شده با تزریق گاز صورت می‌گیرد. این کار با استفاده از ازت، اکسیژن داخل پاکت را جا به جا می‌کند.

در دستگاه‌های پرکن اتوماتیک سیستم‌های پی ال سی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سیستم‌ها کنترلرهایی هستند که قابلیت برنامه ریزی دارند. کسی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کند، می‌تواند با یکسری تنظیمات روی داده‌های دستگاه، خروجی مد نظر خود را ببیند. کار این دستگاه اندازه گیری صحیح و پر کردن پاکت‌ها و بطری‌ها است. بسته بندی‌های حجمی با استفاده از دستگاه بسته بندی پیمانه ای و بسته بندی وزنی با استفاده از دستگاه بسته بندی تک توزین، دو توزین، چهار توزین و … انجام می‌شود. دستگاه حجمی قیمت پایین تری نسبت به دستگاه توزین دار دارد. اما میزان دقت وزنی دستگاه‌های توزینی بیشتر است.

دستگاه بادکن پت دستی چگونه کار می کنند؟

بخش‌های دستگاه‌های بادکن پت دستی

  • بخش قالب‌گیری

این بخش دارای شیر الکترومغناطیسی گیره قالب، صفحه جایگاه میان-ثابت، صفحه قالب پیش رو، صفحه جایگاه ثابت‌شده عقب، سیلندر قاب گیری و چارچوب لغزشی است. حین کار شیر مغناطیسی با تحریک هوا، پیستون سیلندر را به حرکت در می‌آورد. با این کار چارچوب لغزشی منجر به حرکت صفحه قالب به سمت جلو و عقب، باز کردن و قالب گیری می‌شود.

  • بخش دمش و کشش

این بخش دارای سیلندر کششی، میله کششی، سیلندر آب‌بندی، شیر الکترومغناطیسی کششی، شیر الکترومغناطیسی دمش و سیستم هوای فشرده است. حین کار هوا برای هل دادن پیستون سیلندر به وسیله شیر الکترومغناطیسی خارج می‌شود. با این کار میله کششی داخل پریفرم قرار می‌گیرد. سپس سیلندر آب بندی دهانه پریفرم را درزگیری می‌کند. میله کششی هم پریفرمی که قابلیت ارتجاع دارد را در جهت طولی فشار می‌دهد. همزمان شیربادکن، پریفرم را درون سیلندر آب بندی باد می‌کند.

  • پیش گرم‌کن

بردی که دما را کنترل می‌کند، دارای شش قسمت کنترلگر ولتاژ و یک قسمت ابزار دما برای کنترل کردن شش قسمت لامپ گرمایشی است. امکان تنظیم کردن ولتاژ مورد نیاز برای این پروسه وجود دارد.

2- بخش الکتریکی و مدار هوا

جعبه الکتریکی دارای ابزار کنترل کننده سه دما به منظور کنترل کردن دمای قسمت‌های گرمایشی است. این کنترل کننده، دما را حین بادگیری، حین دمش و حین تاخیر در دمش کنترل می‌کند. جزئیات دیاگرام الکتریکی و دیاگرام مدار در هوا دیده می‌شود.

 

 

بخش‌های دستگاه‌های بادکن پت دستی

 

انتخاب دستگاه بادکن پت دستی با کیفیت از پارت پت

خیلی از افرادی که کارگاه تولیدی محصول‌های پلاستیکی دارند، از دستگاه‌های بادکن با کیفیت پایین استفاده می‌کنند. لذا وقتی قصد استفاده از یک محصول پلاستیکی را دارید دقت کنید که شرکت سازنده آن محصول  پلاستیکی چه برندی دارد. آیا آن برند معتبر است؟ موضوع دیگری که برای تولید پلاستیک و محصولات پلاستیکی مهم است، وجود قالب‌های با کیفیت زیاد است. استفاده از قالب‌های باکیفیت برای دستگاه‌های بادکن پت دستی در کیفیت تولید آن بسیار تاثیر دارد. استفاده از قالب‌هایی با کویته‌های زیاد، سرعت تولید دستگاه تزریق را افزایش می‌دهد.